FreshMail.pl
was successfully added to your cart.

Social Media – jak robić to dobrze.

By Wrzesień 29, 2014 No Comments

Media społecznościowe (ang. social media) są to media, które dostępne są za pośrednictwem Internetu oraz urządzeń elekrotnicznych. Nie da się napisać jednej, konkretnej i zamkniętej definicji tego zjawiska, ponieważ ono ciągle się rozwija i dostosowuje do rozwoju techniki oraz panujących trendów w społeczności internetowej.

            Social media są o wiele bardziej dostępne niż media tradycyjne, gdyż wystarczy nam laptop lub telefon z dostępem do Internetu, aby zacząć działać na płaszczyźnie mediów społecznościowych. Co więcej, przekaz informacji różni się między sobą w poszczególnych mediach. Media tradycyjne (radio, telewizja, prasa) nastawione są na przekaz informacji “odgórny”. Tylko specjaliści, odpowiednio przygotowane i wykształcone do tego osoby moga przekazywać te informacje. Natomiast w mediach społęcznościowych zaciera się granica pomiędzy nadawcą a odbiorcą – czytelnikiem. Tutaj każdy ma dostęp do prawie wszytskich informacji. Ponadto każdy informacje takie może publikować, dzielić się z innymi swoimi pomysłami, myślami, zdjęciami, linkami, itp.

            Najlepiej odzwierciedlającym przykładem mediów społecznościowych są portale społecznościowe. Funkcjonują one wokół określonej grupy społecznej. I co ciekawe, profile na takich portalach zakładają coraz częściej firmy, przedsiębiorstwa, a nie tylko prywatne osoby.

Jak wiadomo Internet jest obecnie głównym źródłem informacji, ale jednocześnie jest doskonałym narzędziem marketingowym, wykorzystywanym przez firmy, przedsiębiorstwa do pozyskiwania nowych klientów jak również do samej reklamy swojej usługi. Dlatego też, social media dzięki swojej ogólnej dostępności, stały się doskonałą mozliwością dla firm do poszerzenia swoich działań.

Dzięki działaniu na płaszczyźnie mediów społecznościowych, usługi świadczone nie tylko przez wielkie koncerny, ale również przez małe firmy, dopiero wkraczające w świat biznesu, mają mozliwośc dotarcia do o wiele szerszego grona odbiorców, niż było to mozliwe kiedyś. Ludzie często publikują swoje opinie na temat usług danej firmy. Pozytywne opinie mogą poszerzyć grono odbiorców i zdobycie większej liczby klientów. Natomiast te negatywne pokazują co jeszcze powinno być zmienione w firmie, aby funkcjonowała nienagannie. Przedsiębiorcy są dzięki temu na bieżąco, co więcej, codziennie mogą kontaktować się z klientami i wchodzic z nimi w interakcje.

Poprzez social media firmy mają mozliwość nawiązania sieci porozumienia i zaufania oraz storzenia pewnego rodzaju więzi emocjonalnej z konsumentami.

Szukasz kompleksowego rozwiązania?

Zamów niezobowiązującą ofertę strategii marketingowej dla Ciebie

Podając adres email akceptujesz postanowienia Regulaminu

FreshMail.pl