Skip to main content
Media społecznościowe

Prowadzenie konta na Instagramie

Instagram – kompedium.

Instagram jest liderem w dziedzinie aplikacji społecznościowych do udostępniania obrazów. Stał się w ciągu kilku ostatnich lat powszechnie znaną marką (należącą do Facebooka). Statystyki, wielkość? Ponad 40 milionów zdjęć przesyłanych jest codziennie na ich platformę! Użytkownicy zbierają w sumie 1000 komentarzy i ponad 8 000 polubień w każdej sekundzie.

Zakładanie konta na Instagramie – pierwsze kroki w tworzeniu kanału marki.

Pierwszym krokiem zaistnienia na Instagramie jest stworzenie marki lub profilu organizacji. Istnieje tylko kilka obszarów, które wymagają informacji, co sprawia, że ​​konfiguracja jest bardzo prosta i szybka.

Pobierz aplikację na telefon lub przejdź do strony, gdzie założysz konto.

Krok pierwszy: Dodaj zdjęcie profilowe do Instagramu.
W przypadku marek zdjęcie profilowe jest zazwyczaj czymś kultowym i reprezentatywnym dla Twojej organizacji. W większości przypadków zdjęcia profilowe dla marki to logo organizacji. Powodem, dla którego marki używają ikonicznych wizualizacji, jest to, że z czasem ludzie zaczynają zapamiętywać zdjęcie profilowe podczas przeglądania kanałów informacyjnych i ważne, aby użytkownik będąc na innym kanale informacyjnym kojarzył wizualizację.

Krok drugi: Napisz przekonujące bio na Instagram, opracuj strategię prowadzenia konta.
Kiedy marka nie jest jeszcze rozpoznawalna, to właśnie odpowiednie bio jest najważniejszym krokiem w konfiguracji konta. Do dyspozycji jest mniej niż 200 znaków, aby opowiedzieć dlaczego konto jest warta śledzenia i co marka oferuje. Warto wykorzystać ten opis to zachęcenia użytkowników do używania określonego hashtaga dedykowanego marce.

Elementy must have w bio:
Hashtag dedykowany marce;
Slogan: Jedno zdanie, którym opiszesz wartość marki;
Call to action: pobranie aplikacji, przejście na www czy dodawanie określonych zdjęć.

Ważne jest, aby zachęcić swoich użytkowników do zapoznania się z pełną ofertą, a dodanie w profilu adresu strony wwwi to najprostsza droga. Upewnijmy się w tym kroku, że nasza witryna jest przystosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, można to zrobić za pomocą darmowego narzędzia od Google tutaj. Jeśli Twoja strona nie spełnia wymagań mobilności skontaktuj się z nami, pomożemy przystosować stronę do odpowiedniego wyświetlania się na urządzeniach mobilnych.

Poznaj swoich odbiorców – kto z miliarda milionów użytkowników Instagram pasuje do profilu docelowego klienta Twojej firmy? Demografia Instagram pokazuje nam, że platforma jest używana przez ludzi we wszystkich przedziałach dochodowych i jest nieco bardziej popularna wśród kobiet niż wśród mężczyzn. Im lepiej znasz odbiorców, tym łatwiej jest dostosować strategię marketingową Instagram do ich potrzeb i oczekiwań.
W tym celu zalecamy budowanie osobowości odbiorców (Ile oni mają lat? Gdzie oni żyją? Jakie mają prace? Co robią poza pracą?).
Określ przekaz swojej marki – jeśli nie zidentyfikowałeś odpowiedniego przekazu marki w ramach szerszej strategii marketingowej w mediach społecznościowych, zadaj sobie pytanie: „Jakie są cechy i wartości, które ma odzwierciedlać moja marka?” Zrób listę i używaj jej do kształtowania odbioru kanału.
Pamiętaj, użytkownicy Instagramu nie oczekują formalnego lub poważnego tonu. Oczywiście zależy to od branży i odbiorców, ale powinieneś starać się, aby wszystko było jasne, wykorzystuj humor tam, gdzie jest to właściwe i pokazuj osobowość marki.

Jak wykorzystać potencjał Instagrama w marketingu marki

Jaki rodzaj zdjęć należy udostępniać na Instagramie?
Zacznij od zrozumienia zainteresowania odbiorców, wkomponuj strategię i historię marki. Kiedy wypracujesz schemat, dodawanie treści będzie bardzo łatwe. Treść jest najważniejsza. 95 milionów zdjęć i filmów udostępnianych codziennie na platformie powoduje, że każdego dnia ponad 500 milionów ludzi otwiera aplikację, ale o czym pisać? Zanim zaczniesz myśleć o swoim stylu wizualnym, dobrze jest mieć jasną wizję typu treści, które będą udostępniane, będzie to swoisty charakter konta. Niektóre marki koncentrują się na swoich produktach, opowiadają historię, przedstawiają cechy ich produktu, inni skupiają się na wyjściu do klienta i dialogu.

Każda firma, bez względu na wielkość, branżę lub lokalizację, ma mnóstwo dobrych treści do udostępnienia na Instagramie. Niezależnie od tego, czy są to historie sukcesu pracowników, treści skupione na kulturze organizacji, czy demonstracje produktów, istnieje cały szereg możliwości prezentacji poprzez grafikę lub film.

Niektóre zakresy prezentacji postów:
– Zawartość “za kulisami”;
– Treści udostępniane przez użytkowników;
– Prezentacje produktów, usług;
– Treści edukacyjne;
– Kultura organizacji firmy;
– Historie klientów;
– Treści typu poznaj zespół;
Zdefiniuj swój styl postów w mediach społecznościowych. Dlaczego to takie ważne? Opracowany styl zapewnia spójność we wszystkich kanałach marketingowych i we wszystkich produkowanych treściach.
Zbiór reguł zawiera wszystkie niezbędne informacje dla publikowanych treści od początku do końca – od projektu i układu postu do hashtagów i nawołania do akcji, które mu towarzyszą.
Przy opracowaniu stylu najlepiej skupić się na:
– Kompozycji;
– Palecie kolorów;
– Czcionkach;
– Filtrach;
– Podpisach;
– Zestawie hashtagów;
Kompozycja odnosi się do umieszczenia lub ułożenia elementów wizualnych lub składników na przygotowanym zdjęciu. Nie każdy jest ekspertem w dziedzinie fotografii, ale przy zdefiniowaniu kilku reguł, można prowadzić na prawdę profesjonalne konto z świetnymi, wartościowymi postami.
Wybranie palety kolorów pomoże utrzymać spójność kanału. Posiadanie palety nie oznacza, że możesz ściśle używać tylko tych kolorów, ale pomoże to budować jasność przekazu i zachować identyfikację marki. Dobrze jest zachować paletę kolorów zgodnie z innymi obszarami marki. Jeśli nie masz jeszcze przygotowanej identyfikacji wizualnej firmy, księgi znaków, pomożemy Ci taką opracować.

Filtry Instagramowe mogą sprawić, że przygotowane zdjęcie ożyje i będzie bardziej atrakcyjne. A jeśli nie masz wysokiej klasy sprzętu fotograficznego lub oprogramowania do edycji, to świetny sposób na ulepszenie zdjęć za pomocą kilku kliknięć. Filtry mogą też drastycznie zmienić wygląd i styl zdjęcia lub filmu, dlatego ważne jest, aby używać tylko kilku, które najlepiej podkreślą przekaz. Użycie za każdym razem innego filtru dla postu może sprawić, że kanał na Instagramie stanie się nieco chaotyczny. Obrazy zawsze są łatwym sposobem na nawiązanie kontaktu z odbiorcą w mediach społecznościowych. Powiedzenie „Zdjęcie może powiedzieć więcej niż 1000 słów” to nie banał 🙂
Sama moc wizualna w marketingu sprawia, że ​​można w efektywny sposób przekazać przekonujące i emocjonujące komunikaty odbiorcom. Marki, które używają instagrama, rozumieją znaczenie story tellingu. Niezależnie od tego, czy są to zdjęcia ich produktów czy historii sukcesów, firmy korzystające z instagrama skutecznie uznają znaczenie prezentacji tego, co mają do zaoferowania. Reaktywne opowiadanie historii to połączenie idei umysłu i przekonującego przekazu marketingowego. Gdy firma korzysta z reaktywnego opowiadania historii, jest w stanie wykorzystać historię, sukces, wydarzenie lub unikalną cechę, aby wygenerować natychmiastową informację zwrotną od odbiorców docelowych. Marki, które używają story tellingu, mają tendencję do korzystania z referencji opartych na memach lub popkulturze.
Podpisy pod materiałem ograniczone są do 2200 znaków, a po trzech wierszach tekstu zostają obcięte za pomocą wielokropka. Umieść najważniejsze słowa na początku podpisu, należy natychmiast przekazać swój kluczowy przekaz lub wezwanie do działania. Nie bój się emoji 🙂

Kluczowe treści

Przeprowadzaj konkursy generowane przez użytkowników.
Zachęcaj użytkowników do udostępniania, ale także do tworzenia własnych treści na temat marki, produktów. Gdy użytkownicy tworzą treści związane z marką, ta treść łączy się z innymi historiami, aby rozwinąć ogólną historię marki. Podczas gdy marketerzy nie mają kontroli nad tym, jakie treści zamieszczają tam klienci, mogą z pewnością wpływać na to, aby historia była zgodna z ich wiadomościami.
Poproś zwolenników o oznaczenie znajomego.
Ludzie korzystają z sieci społecznościowych, aby, jak można się domyślić, mieć kontakt ze znajomymi. To naturalne, że chcesz dzielić się treściami ze znajomymi i możesz to przeciągnąć na swoją korzyść w postach na Instagramie. Wszystko, co musisz zrobić, to po prostu poprosić swoich followersów, aby oznaczyli znajomego, którego również zainteresuje treśc posta.
Zadaj pytanie.
Być może najprostszy, ale najbardziej genialny pomysł na wpis na Instagramie. Wyobraź sobie, że prowadzisz finansowy profil i publikujesz infografikę na temat wskazówek dotyczących oszczędzania. Możesz zrobić podpis „Jaka jest twoja ulubiona wskazówka? Takie działanie najlepiej angażuje followersów. Innym sposobem wykorzystania tego pomysłu jest przesłanie wielu zdjęć i pytanie, które z nich najbardziej lubią. “Który jest twoim ulubionym?
Używaj wezwań do działania w podpisach, aby osiągnąć swój cel biznesowy. Może to obejmować: aby użytkownicy kliknęli link, przenosząc ruch na stronę produktu.
Obserwujesz inne konta, które posiadasz.
Upewnij się, że mówisz tonem odbiorców. Na przykład, prawdopodobnie nie używałbyś bardzo złożonych słów i poważnego tonu podczas marketingu dla nastolatków, dodaj więcej osobowości, swobodności i emoji :).
Bez względu na strategię, z której korzystasz od dziś, zawsze możesz ją zakończyć wezwaniem do działania dla podwójnego efektu. Powiedz swoim obserwatorom, aby odwiedzili Twoją witrynę lub podjęli działania, które przybliżą ich do osiągnięcia naszych celów biznesowych.