Oral-B to wiodąca marka specjalizująca się w produktach do higieny jamy ustnej, takich jak szczoteczki do zębów, pasty, nici dentystyczne i irygatory. Znana z innowacyjnych technologii, Oral-B oferuje zarówno tradycyjne, jak i elektryczne szczoteczki do zębów, które zapewniają lepsze usuwanie płytki nazębnej i dbają o zdrowie dziąseł. Produkty Oral-B są rekomendowane przez stomatologów na całym świecie i zaprojektowane z myślą o różnych potrzebach użytkowników, od dzieci po dorosłych. Dzięki wysokiej jakości, skuteczności i ciągłym innowacjom, Oral-B cieszy się zaufaniem milionów użytkowników, co czyni ją jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w branży.
Budowa aplikacji interaktywnej wspomagającej prezentację i wybór produktów.
Marka: OralB
O projekcie: Przygotowanie rozwiązania dla marki OralB – producenta szczoteczek manualnych i elektrycznych, które w łatwy sposób zostanie zainstalowane w ekspozytorze POS i ułatwi konsumentowi wybór szczoteczki odzwierciedlając fizyczną ekspozycję w sposób interaktywny oraz uzupełniając ją o dodatkowe informacje techniczne produktów.
Droga do sukcesu
Głównym problemem do rozwiązania była komunikacja w czasie rzeczywistym z ekspozytorami zlokalizowanymi w galeriach handlowych i dużych marketach rtv agd na obszarze całej Polski. Wbudowany panel w postaci tabletu komunikował się z główną aplikacją pobierając aktualizacje oraz zmiany w prezentacji szczoteczek i ich układzie na wirtualnej półce.
Aplikacja interaktywna musi mieć dostęp zdalny (instalacja POS w wielu sklepach) oraz być odporna na wyłączanie zasilania w okresie zamknięcia sklepów – niedziele niehandlowe i święta.
W tym celu zastosowaliśmy rozwiązanie z UPS i pojemnymi akumulatorami.
Aplikacja interaktywna dla POS
Celem budowy elementu interaktywnego było wsparcie sprzedaży (zarówno w ecommerce, jak i w sklepach stacjonarnych poprzez zwiększenie świadomości konsumenta) – aplikacja miała poinformować konsumenta o różnicach pomiędzy szczoteczkami zestawiając ich dane techniczne i umożliwiając łatwy wybór poprzez logicznie uporządkowaną strukturę i kategorie.
Kompleksowa obsługa i wsparcie sprzedaży
>Prace nad rozwiązaniem zaczęły się od wyboru urządzenia mobilnego – tabletu na którym miała być zainstalowana aplikacja. W pierwszym etapie należało skonfigurować środowisko Android tak, by dla końcowego konsumenta wyłączyć wszystkie funkcje tabletu, aktywne krawędzie, przy czym musiał zostać utrzymany dostęp do Internetu (tylko administracyjny) na potrzeby aktualizacji aplikacji, czy wprowadzania zmian zdalnie, bez potrzeby dojazdu do ekspozytora w danym sklepie. Dodatkowo tablet został zaopatrzony w system podtrzymywania zasilania na okres wyłączania prądu po zamknięciu sklepu oraz w opcję stałego podtrzymywania interaktywności (braku wygaszania ekranu czy usypiania urządzenia).
Mając przygotowane fizyczne urządzenie przygotowaliśmy dedykowaną aplikację, która odwzorowywała układ POS i przenosiła go na tablet. Konsument w łatwy sposób mógł lepiej dobrać odpowiednią szczoteczkę dla siebie przechodząc poprzez logiczną strukturę, kategorie, techniczne aspekty produktu, tak, by finalnie otrzymać zawężony koszyk szczoteczek dopasowanych do siebie.
Dodatkowo aplikacja po procesie decyzyjnym klienta samoczynnie wraca do punktu startowego (po zadanym okresie braku interaktywności z konsumentem).
Case studies Historie sukcesu✱
Case studies Historie sukcesu✱
Case studies Historie sukcesu✱
Jako agencja full service oferujemy kompleksowe doradztwo, analizę i przygotowywanie rozwiązań optymalizujących podjęte działania, ich korektę i wypracowanie nowych możliwości rozwoju.
Prowadzone przez nas doradztwo biznesowe opiera się na:
• wskazaniu nowych kierunków rozwoju firmy z zakresu marketingu i sprzedaży, z wykorzystaniem najnowszych zasobów wiedzy i najbardziej zaawansowanych technologii,
• ocenie i ulepszeniu oferty, tak by była ona efektywna,
• weryfikacji podjętej strategii marketingowej, a także wskazaniu nowych możliwości rozwoju marki,
• analizie komunikacji marketingowej, wskazując jej mocne i słabe strony, w celu eliminacji błędów i podniesienia jej skuteczności,
• optymalizacji procesu sprzedaży, poprzez wskazanie skutecznych sposobów pozyskiwania klientów.
• pomagamy w rozwiązywaniu problemów strategicznych oraz opracowujemy strategię działań marketingowych danej firmy, dostosowaną do realiów rynkowych.
• audytujemy dotychczasowe działania reklamowe, promocyjne, sprzedażowe itp.
• badamy i analizujemy prowadzone działania, a po wyciągnięciu wniosków opracowujemy skuteczną strategię marketingową, jak również dobieramy odpowiednie techniki i narzędzia służące do wprowadzenia jej;
• łączymy różne obszary marketingu;
• doradzamy kompleksowo;
• swoim klientom oferujemy doradztwo na każdym etapie promocji;
• w razie potrzeby udzielamy wsparcia technicznego;
• szkolimy z zakresu SEM i komunikacji w sferze digitalowej.